top of page

איך ליצור פונט כתב יד


בין אם משתמשים בפונטים לעיצוב גרפי מקצועי או סתם אוהבים להקליד בהם סיכומים, נדמה לי שאם נתקלתם בבלוג הזה, לא תתווכחו - פונטים של כתב יד = הכי כיף בעולם.

לא רק שזה נורא כיף, פונט כתב יד יכול להיות כלי עיצובי נהדר. בחירה נכונה של פונט כתב יד יכול להוסיף במהירות ובקלות נראות מוקשע של טיפוגרפיה ידנית לעיצוב שהיה פעם סטנדרטי. המינון הנכון של תוספת כתב יד מוסיף מלא אופי לפרויקט.


אז הנה טיפ קטן שיכול לשפר לך את השבוע ברמה שרק פונט יפה ונחמד יכול -

תכירו את calligraphr.com.

האתר של קליגרפר מאפשר לכל אחד ליצור פונט מהכתב יד שלו, בלי לרכוש תוכנות מסובכות וללא ניסיון מקצועי.


(יש להם גם אוצפיה מורחבת של מנוי בתשלום - לכן הגרסה החינמית מוגבלת בכמה מובנים - בעריכה של הריווח, מספר התווים בפונט וכו - אבל למי שסתם בא לו פונט אישי חמוד, זה מושלם.)


תצטרכו: מחשב, ידיים, אינטרנט, מדפסת ועט/טוש - או תוכנה לציור דיגיטלי.


** התוצאות הכי טובה תתקבל אם תציירו דיגיטלית ישר בקובץ במקום להדפיס ולסרוק, אבל 2 האופציות עובדות.


(האמת שהעבודה בקליגרפר די קלילה ואינטואיטיבית, אז אם בא לכם תקציר קצרצר של התהליך, לחצו פה! הפוסט פה כדי להסביר בכל מקרה למי שאוהב קצת יותר ליווי.)


לפני שמתחילים, נלחץ על Get Started for Free ונפתח חשבון באתר calligraphr כמובן. יאללה מתחילים!


שלב #1

לחצו על Languages וגללו למטה לאופציה של Hebrew - לחצו עליו כדי להוסיף את התווים של האלף בית לפונט שלך. הוסיפו בשלב הזה את כל שאר התווים שתרצו בפונט - ממליצה על מספרים וסימני פיסוק (Basic Numbers/Punctuation), אותם תוכלו למצוא תחת הכותרת Basics.



שלב #2:

הורידו את הטמפלייט של הפונט ע״י לחיצה על הכפתור Download Template. עליו ניצור את האותיות של הפונט שלנו, אז תדפיסו את הקובץ. אם אתם תציירו את האותיות שלכם דיגיטלית, במקום להדפיס את הדפים, תפתחו את כל הדפים של הPDF בפוטושופ/תוכנת הציור שלכם.


שלב #3:

מלאו את הטמפלט! זה החלק היצירתי - השתמשו ובאיזה כלי כתיבה שבא לכם ואיזה סגנון כתיבה שבא לכם, וציירו את האותיות במקומות המיועדים.


שלב #4:

צלמו או סרקו את הדפים (אם אתם עובדים דיגיטלית, שמרו וייצאו את הקובץ). בחזרה באתר של קליגרפר, לחצו על My Fonts ואז Upload Template, שנוכל להעלות את הקבצים שלנו לאתר.



*תמיד עדיף לסרוק כדי לקבל תוצאה יותר מדויקת, אבל ניתן פשוט לצלם עם הפלאפון



שלב #5:

האתר יראה לכם עכשיו את כל התווים של הפונט שלכם, וכנראה הם ייראו כרגע מאוד מפוקסלים - זה בסדר! זו תצוגה מקדימה של אותיות הפונט, בסוף התוכנה תלטש את כל הקצוות של הצורות שאתם רואים. בשלב הזה ניתן לערוך את הצורות של הפונטים ולתקן את קו הבסיס לכל אות אם צריך. אם לא צריך, תמשיכו הלאה לשלב הבא!


טיפ: תמיד ניתן לחזור אחורה בתהליך, אז אם תשימו לב אחרי הייצוא של הפונט שמשהו דרוש תיקון, אפשר לחזור, לתקן, ולייצא שוב. אין סיבה לפחד מלהתקדם לשלב הבא!


שלב #6:

כשסיימתם בינתיים לערוך, לחצו על Build Font, תנו לו שם, ושוב ללחוץ על Build.


האתר יציג לכם את אותיות הפונט כפי שייראו בסוף. ניתן להקליד מילים שונים לראות איך הכל נראה ביחד, ומומלץ להגדיל ולהקטין את גודל הפונט (בסליידר של font preview size). אם יש משהו מציק לכם שהייתם רוצים לתקן, תסגרו את החלונית ותחזרו על צעד 5.


שלב #7:

אבל - אם הכל נראה טוב - מזל טוב!! זה פונט! תלחצו על הקישור לקובץ OTF, וכשהוא מוכן, ניתן להתקין את הפונט שלכם על המחשב ולהשתמש בו ל-ה-כ-ל.


תהנו!


bottom of page